zaterdag 14 mei 2011

Ipad app Nigella Lawson

Ik ben gearriveerd in het land der hippe mensen: ik heb mijzelf een Ipad aangeschaft. Nadat mij is uitgelegd hoe ik met dit apparaat hele mooie dingen kan doen (eigenlijk heel simpel, want veel intuitiever dan ik gewend was, en dat is op zichzelf dus weer even wennen) ben ik gaan browsen in de Appstore, de winkel van Apple waar je de mooiste Apps kunt downloaden, al dan niet gratis. En, o joy, daar kwam ik mijn heldin, Nigella tegen, in een app, hoe hip. Voor het luttele bedrag van 5,99 euro mocht ik haar downloaden en sinds die dag praat zij op de bank vanaf het scherm naar mij, op mijn bank.

Leuk? Ja, best wel. De app bevat zo'n 50 echte Nigella recepten (ik herken er een aantal uit haar vorige boeken) en een half uurtje video in de vorm van uitleg van haar recepten en hoe simpel ze allemaal te bereiden zijn. Waar ik echt blij van werd was de voice feature. Stel je voor, je staat in de keuken, je gaat iets goddelijks bereiden en je hebt je ipad op het aanrecht staan met de eerste aanwijzingen voor het recept op de eerste bladzijde. Zit je net met je handen in het deeg, gaat het recept op de volgende pagina verder. Help, wat nu, zonde om met die deeghanden mijn ipad aan te raken. Voila, ik roep 'forwards' tegen mijn ipad en de volgende pagina verschijnt (de eerste drie keer begreep mijn ipad overigens mijn 'forwards' niet, misschien toch iets aan mijn uitspraak van het Engels gaan doen).

Is deze app de 6 euro die ik ervoor betaald heb waard? Daar twijfel ik nog 'n beetje over. Kijk, Nigella is elke donderdag om 16.30 op RTL4 te zien. Dan heb ik dus een gratis half uurtje een pratende Nigella tegenover me. De recepten in de app staan ook in haar boeken, maar een boek is 20 of 30 euro, tja, dan is zo'n appje weer goedkoop. Eigenlijk is het kookboek en televisie in een. Wat ik wel heel handig vind is, dat als je dan een van de recepten gaat maken, je eerst even de video kunt bekijken. Ik heb het uitgeprobeerd met het recept voor 'Chewy Macarons'. Zie mijn volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten