maandag 9 mei 2011

Eiersalade

Eiersalade uit de supermarkt, ik heb het er niet zo op. Vaak weinig ei, veel saus, soms sellerie en aardappel als vulmiddel en soms een paar groene stipjes die bieslook moeten voorstellen. Nee, eiersalade maak ik liever zelf. Met ei, veel ei, en mayonaise, waar ook veel ei in zit. Mijn eiersalade is goed voor de potentie. Zou mijn man er daarom zo dol op zijn? Het is in ieder geval een groot compliment dat de enorme bak eiersalade altijd binnen twee dagen op is. Hieronder mijn recept.


Eiersalade
10 eieren
5 flinke eetlepels mayonaise
2 theelepels kerriepoeder (ik gebruik altijd de zoetige variant uit de toko, veel meer smaak dan een supermarktpotje)
1 theelepel paprikapoeder (ook van de toko)
1/2 theelepel nootmuskaat


Kook de eieren, laat ze schrikken en afkoelen en pel ze. Scheidt het eigeel van het eiwit. Meng en prak de eidooiers met de mayonaise en de specerijen. Voor een magerder variant kun je ook een deel mayonaise vervangen door yoghurt. Ik houd niet van mager. Ik doe dat dus nooit. Check de dikte en voeg eventueel wat water toe. Snijd de eieren met de eiersnijder in blokjes en roer ze door het mayonaisemengsel. Snipper er eventueel wat bieslook over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten