dinsdag 19 juli 2011

Spannende bonbons van Australian

Australian Homemade is een bedrijf dat onder andere geweldige bonbons maakt. Je vindt ze vaak op stations. De bonbons hebben een typisch Australisch uiterlijk - de bovenkant is versierd met patronen uit de Aboriginal art. De franchiseketen is trouwens opgericht door Bart van Elsland, ook de oprichter van de Bakker Bartwinkels.

Australian verkoopt verschillende 'bonbonlijnen', waaronder de Extremes. Nu houd ik wel van een beetje extreem, zeker in smaak, dus toen manlief een doosje Extremes voor mij meebracht was ik verrukt. Even de negen smaken op een rijtje:

Cashew Wasabi
Roses & Lavender
Mixed Spices
Strawberry & Balsamic Vinegar
Pesto
Pandan Leaf
Champagne & Jasmine Honey
Black Truffle
Grappa

Kijk, dat klinkt nog eens extreem, voor chocolaatjes dan. Maar natuurlijk gaat het uiteindelijk om de smaak. Die is een stuk minder extreem dan de namen doen vermoeden. Het eerste dat opvalt is dat alle bonbons ook echt zoet smaken. Soms is het even zoeken naar de betreffende smaak. Truffel haal ik er wel uit (erg lekker overigens, in combinatie met zoet), maar cashew-wasabi blijkt een stuk moeilijker. En hoe smaakt pandan eigenlijk? Lekker, dat wel, maar een typische smaak? Een blindproefsessie zou ik niet aandurven, ik ben bang dat ik geen 9 uit 9 scoor.
Zijn ze dan wel de moeite van het proeven waard? Ja, dat absoluut! Het is weer eens iets anders dan anders en lekker zijn ze zeker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten