donderdag 21 april 2011

La Bella Italia

Het is zover. Vandaag vertrekken we naar Italie, om precies te zijn Toscane. Ik verheug me nu al op alle lekkere dingen die we daar gaan eten en drinken. Koffie drinken op een terrasje, eten in de buitenlucht, de vooruitzichten qua weer zijn goed. De Toscaanse keuken bestaat uit simpele gerechten. Typisch Toscaanse gerechten zijn de broodsalade panzanella en bistecca Fiorentina, een entrecote op Florentijnse wijze. Panzanella heeft mij nooit zo getrokken, het lijkt me zo zompig met dat geweekte brood. Misschien deze vakantie toch een keer proberen. Zelf heb ik mijn eigen versie gemaakt, een kruising tussen panzanella en de klassieke salade caprese (tomaat, basilicum en mozzarella). Deze zomer zal ik die ongetwijfeld weer talloze keren maken, dus binnenkort geef ik hier ook het recept en de foto's. Ciao! Tot over een week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten