dinsdag 9 augustus 2011

Nog één keer ijs... pinda-karamel

Ik weet het, ik had het beloofd, mijn laatste blog over ijs is geweest... ik kan het niet nalaten. Vergeet alle andere smaken die ik heb gemaakt, bij ons komt er alleen nog pinda-karamelijs in. Dat zoete van de karamel, met het zout van de pinda's... heerlijk.


Pinda-karamelijs
Maak eerst de karamelsaus van (zie een van mijn allereerste blogs) en laat afkoelen in de koelkast. Klop twee pakjes houdbare slagroom stijf met een half bakje (125 gram) mascarpone en 100 gram suiker. Doe dit mengsel in de ijsmachine. Voeg, als het ijs bijna klaar is, een handjevol zoute pinda's toe. Doe het ijs in lagen in een grote bak, en giet tussen elke laag flink wat karamelsaus.

Variatie: gebruik gehakte pecannoten in plaats van pinda's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten