dinsdag 18 oktober 2011

Jello shots

Ken je jelly pudding? Enorm populair in Groot-Brittannië en de VS. (Ook gewoon te koop bij AH, ik geloof van Dr. OEtker ofzo, die bij ons in huis gewoon dokter OEtker blijft heten. Dokter Utker krijgen wij onze strot niet uit). Jelly pudding dus. Je kan er waanzinnige dingen mee doen, bijvoorbeeld allemaal verschillende kleurtjes maken, in blokjes snijden en 'n grote berg van maken met fruit en slagroom. Kleurrijk (en vrij chemisch) toetje.

Gisteren keek manlief naar 'n programma op TV en ineens zei hij 'dat moet je ook 's maken, Jello shots, met wodka'. Nu wilde het toeval dat ik nog twee pakjes Jello in de kast had staan (van onze vakantie vorig jaar in de VS) en wodka hebben we altijd in huis, dus... experimenteren maar. Te lui om het recept op te zoeken heb ik zelf het volgende bedacht:

Doe de Jello in een schaal en mix met 200 ml kokend water. Als alles is opgelost giet je er 300 ml wodka bij. Doe in leuke kleine shotglaasjes en laat een paar uur opstijven in de koelkast. Ik krijg al visioenen van mijn verjaardag; een tafel vol verschillende kleuren Jello shots, en einde van de avond alle visite laveloos. En nu ik toch bezig ben: in principe kun je natuurlijk iedere drank omtoveren tot een gelatineshotje. Recept?


Vier blaadjes gelatine weken in koud water. Oplossen in 100 ml kokend water. Giet er 400 ml drank bij en schenk meteen in shotglaasjes. Opstijven in de koelkast. Wat dacht je van cointreau (versier met schijfje sinaasappel), of amaretto (laat eerst een blanke amandel in het glaasje vallen voor je de mix erin schenkt) of bessenjenever (voor de coole kleur). Ik stop, voor mensen gaan denken dat ik van 'n drankje houd ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten