zondag 27 maart 2011

Recepten uit 'Keuken' van Nigella Lawson

Zoals beloofd vandaag een aantal recepten uit 'Keuken' van Nigella Lawson. Ook in dit boek van Nigella staan veel recepten op de Express manier, dus supersnel klaar. En ze geeft het hele boek door tips voor de kliekjes die je overhoudt van de gerechten die je gemaakt hebt. Een geweldig recept vind ik de Korstloze Pizza.

Hiervoor klop je 1 ei, 100 gram bloem, zout en 2,5 dl melk door elkaar en giet dit in een ovenvaste vlaaivorm. Een half uurtje in de oven op 220 graden (mijn oven thuis lijkt altijd wat heter te worden, dus ik zet 'm op 180 graden) en daarna de pizza versieren met kaas, chorizo, mozzarella en alles wat verder voorhanden is en nog even 3 minuutjes terug in de oven.

Of de Solitaire linguine met wittetruffelolie, voor op een winteravond als je alleen op de bank zit TV te kijken.

Kook een berg linguine (op tagliatelle, of gewoon spaghetti). Klop een ei los met 3 eetlepels room, 3 eetlepels Parmezaanse kaas, een paar druppels wittetruffelolie en peper. Giet de pasta af en bewaar een espressokopje kookvocht. Roer dat met een klont boter door de pasta en roer dan het eimengsel erdoor.

En om je alvast een idee te geven van andere heerlijke recepten in dit boek: supersimpele Kip teriyaki, Couscous met rucola en citroen, Limoentaart met chocola, Slettenslierten (pasta Puttanesca a la Nigella), Caesarsalade met tortillachips en Chili met kaas.

Overigens, over de recepten op dit blog: ik pas ze soms een beetje aan aan mijn eigen stijl. Omdat ik lui ben en van gemakkelijk houd, of omdat ik sommige ingredienten niet voorhanden heb, of gewoon, omdat ik van varieren houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten